onsdag den 28. oktober 2020

Twin Markers del. 2

Tja, så kommer der lige endnu et langt indlæg, men hæld kaffe i koppen og slap af. Måske kan mine erfaringer hjælpe dig 💓 

God læselyst.😍

Jeg lovede mig selv, da jeg pustede liv i min gamle blog igen, at der ville komme et ugentligt indlæg. Jeg havde vist ikke lige taget højde for, hvor hurtigt tiden den går 😱 Nå, men det er jo trods alt bedre end før, hvor der var gået mere end et år 😀😀😀

Siden mit sidste indlæg omkring mit køb af Twin Markers, har jeg sørme været ude og købe flere. Jeg havde fulgt med i diverse tråde på Facebook omkring en ny kasse med hele 180 stk Twin Markers i. Der ville være gengangere i forhold til mine tidligere indkøb, men der ville være en del lyse nuancer, som jeg virkelig synes manglede. 

Jeg fik købt kassen og så gik jeg i gang med at lave et farvekort (igen) Nu havde jeg  392 tusser, som skulle farvetestes og sættes ind i farvekortet. Det er altså temmelig mange skulle jeg hilse og sige!!  

Efter laaang tid, blev jeg endelig færdig. Jeg synes dog, der var temmelig mange gengangere og rådførte mig atter med vores allesammens Twin Marker guru, Anne-Sofie. Da det drejede sig om tæt på 120 gengangere, var hun vist temmelig overrasket og udspurgte mig, forståeligt nok, til min fremgangsmåde. Det virkede jo ikke, som om, der var noget særlig at udsætte på det jeg havde gjort.  Jeg var en anelse ærgerlig over, at mit køb, kun havde givet mig ca 60 stk nye farver og undrede mig over, at der ikke var nogen der havde nævnt det før? 

Pludselig slog det mig: Jeg havde jo valgt at lave farveskemaerne på noget andet karton, end Neehna karton. Neehna karton er lidt dyrt pr ark, så tænkte jeg kunne spare lidt på det, ved at bruge noget andet glat, hvidt og billigere karton. Jeg fik lavet en farvetest på de 2 forskellige stykker karton og sørme om farverne ikke var forskellige!! 😨 

Så jeg måtte atter i gang med at lave et farvekort over de 392 tusser. Denne gang kunne jeg så rigtig glæde mig over mit køb. De nye farvekort resulterede i, at jeg faktisk halverede antallet af gengangere!! 

Skulle nogen af jer være i tvivl om, hvordan kassen ser ud, så er her et billede. Jeg købte min i Bilka i Odense og i reklamen kalder de kassen: "Parrot Twin Markers"

Det, som kan være en udfordring,når man anskaffer sig denne kasse, er det faktum at der kan være flere tusser med samme navn og nummer. Det skal man ikke lade sig narre af. Jeg har flere med samme navn og nummer, men i forskellige nuancer, så det er med at se sig for. Det kan derfor være en god idé at lave et farvekort, så du er klædt godt på, når der skal farvelægges. 

Jeg købte jo kassen, i håbet om at jeg anskaffede mig nogle flere lyse nuancer og det er også sket. Om det udelukker, at jeg skal have nogle enkelte Copic også, kan jeg ikke sige endnu. Nu vil jeg lige bruge den næste tid til at lære at farvelægge og jeg allerede godt igang 💓

Jeg er nogenlunde tilfreds med disse farvelagte motiver. Jeg kan se, at jeg er godt på vej, men er dog langt fra tilfreds med de 2 mørkegrå enhjørning. Det var blot et forsøg på at lave en grå enhjørning, som gik helt galt 😂 Heldigvis kender jeg en lille pige, som ikke er så kritisk, og hun bliver så glad når hun får lidt "fejl produktion" fra mig af. Der er kun én måde at blive god til at farvelægge....øve øve øve.... Det lærte jeg for flere år siden, men det er min tålmodighed desværre ikke blevet bedre af 😏 Det, jeg synes er det sværeste er, at finde de rette farvekombinationer, når jeg gerne vil blende farverne og på den måde lægge skygger på mine motiver. Desværre har alle de nye tusser med flere af de samme numre, men forskellige nuancer, ikke hjulpet på det. Nu er det blevet mere kompliceret at dele farvekombinationer med andre Twin Markers ejere.

 Nr. 24 "Marigold", som er en mørk gul hos mig, er måske en helt anden farve hos dig? 

Jeg vil dog ikke tage modet fra nogen. Jeg er SÅ glad for mine Twin Markers og bruger hvert et ledigt minut til at farvelægge. Jeg har selvfølgelig planer med alle de farvelagte motiver og de skal nok blive brugt. Lige nu handler det bare om at få sammensat nogle nye farve kombinationer og få øvet mig. 

Hvis I har læst med helt her til, så tak for tålmodigheden og jeg håber I kan bruge mine erfaringer og input til noget. Jeg håber I vil vise, hvad I får brugt jeres Twin Markers til.

Kærlig hilsen 

Olivia 

1 kommentar:

  1. Så galad at jeg fandt din blog her. Er på jagt efter nogle TM til min datter, og har desværre været prøvet nogle der ikke blender særligt godt. Men det kan jeg se at Parrot gør :-) Så nu ved jeg hvad jeg skal jagte.

    SvarSlet