lørdag den 25. februar 2017

Navneskilte igennem tiden

I facebook gruppen omkring Convention, er der lige nu en konkurrence om vores navneskilte til Convention. Dem var vi rigtig gode til at bruge til de første mange afholdte Conventions. Den gang havde vi allesammen "nicknames", som vi blev kendt under. For at vi kunne finde hinanden, lavede vi navneskilte, da vore fotos på vores profil sjældent var vellignende ;-)
 Jeg mener dette er mit første navneskilt. Det brugte jeg mange gange inden jeg lavede et nyt. Jeg kan kende det på de farver og det mønster papir jeg brugte dengang. Det var dengang jeg var nybegynder og famlede rundt med forskelligt papir og stilarter, i søgen efter det helt rigtige udtryk.
Jeg havde en længere periode, hvor jeg legede "gul stue" og farvelagde stempelmotiver i ét væk. Jeg skiftede tit ud i de materialer, som jeg farvelagde med, men uanset så var det rigtig hyggeligt. Det ville jeg gerne vise på mit navneskilt.
Så begyndte de fine dies at komme på markedet og dem måtte "man" jo også bruge på et navneskilt.
En teknik som jeg stadig elsker, men sjældent bruger, er at blende Distress Ink ovenpå et embosset motiv. Men mon ikke det kommer tilbage på et tidspunkt? 
Dette er så det nyeste navneskilt, som har masser af dies på og selvfølgelig glitter, guld og gibsfigur. Jeg er jo meget inspireret af Gitte Blomsterbox og hendes måde at lege med materialerne. Jeg har tror efterhånden hun bliver lidt forlegen, når jeg roser hende, men jeg mener ikke at man kan få for megen ros ;-) Når jeg har set på Gittes kort og ikke mindst hendes videoer, så finder jeg den glæde og lyst til at lege og kreere frem, som giver så mange muligheder med de materialer jeg har. Jeg synes det er svært at forklare, men det er bare så fedt!! Jeg føler mig ganske enkelt mere kreativ. At lave julepynt og de håndsyede kort, er selvfølgelig også fedt, men dog alligevel noget helt andet end dette. Heldigvis er der dog ingen regler inden for scrap, så det er jo bare at gå igang med at lege.

Jeg glæder mig til at se, hvilket navneskilt der vinder konkurrencen og ikke mindst, så glæder jeg mig til at vi alle har navneskilte på igen. Jeg håber vi kan få pustet liv i den gode gamle tradition med navneskiltene. 
Tak for at du kiggede forbi.
Kærlig hilsen Olivia

3 kommentarer:

  1. Rigtig flotte navneskilte.

    SvarSlet
  2. Sikke en masse fine navneskilte!
    Jeg får nok ikke lavet et, men håber at jeg alligevel bliver genkendt til Convention.
    Vi ses snart :)

    SvarSlet
  3. Hvor sødt! Og det vækker barndomsminder :)



    ตารางคะแนน

    SvarSlet