tirsdag den 12. januar 2021

Sent på den....eller i god tid?

Om jeg er sen på den eller i rigtig god tid, vil jeg lade jer bestemme. Jeg vil dog lige vise nogle julekort, som jeg fik lavet i 2020.

Fælles for disse julekort er, at de alle har et farvelagt element på. På det første kort er det et julemandshoved fra Clearly Besottede og sættet hedder "One more sleep". Jeg har forsøgt at finde sættet, men det er ikke til at opdrive en butik, som har det i deres sortiment. Jeg købte det brugt og det er derfra jeg har navnet og titlen på sættet, men måske er det noget helt andet? Er der mon en af jer, som kan genkende julemanden? Jeg har desuden brugt en die fra Simple and Basic.  Tekststemplet er jo nærmest født til at bruges på dette kort, men jeg kan desværre ikke huske, hvor det er fra. 

Jeg har da vist fået sat huen lidt højt på den store snemand...hi hi....det ser helt fjollet ud og egentlig underligt at jeg ikke kunne se det, da jeg tog billedet?? Stemplerne her er fra Lawn Fawn og sættet hedder Making Frosty friends. Hvis I ikke allerede ved det, så er jeg ret vild med Lawn Fawn og dien med "Merry Christmas" er også derfra. Den hedder Merry Christmas line border.

Baggrunden er lavet med en embossingfolder fra Crafter Compagnion og hedder It´s snowing. Snebakkerne er lavet med en Lawn Fawn die ved navn Stitched hillside border. Jeg er dog ret sikker på at der findes andre mærker, som har noget lignende. Hvis man ikke ønsker den stiblede linje, kan man jo også bare klippe bølgerne/bakkerne således. 
Det sidste kort er et slimline kort, som er meget stærkt inspireret af La Malami Craft, som havde lavet et lignende kort, som jeg bare blev forelsket i. Jeg har har blendet med Oxide ink, men kan ikke lige huske hvilken farve jeg valgte. En med en blålig tone ser det ud til. Motiverne er også fra det sæt jeg brugte på det første kort øverst oppe. Tekststemplet er en gave fra Scrapbooking Conventions goodie bag på et tidspunkt og jeg er sluttet med at lave snefnug med en hvid Nuvo drop.

Alle motiverne er farvelagt med Twin Markers og jeg må bare sige, at det nok er det bedste køb jeg har gjort i 2020. Jeg er vild med at farvelægge med tusser, hvilket jeg ikke har prøvet før. Jeg er vild med de muligheder det giver, når man farvelægger med tusser. Jeg vil ikke påstå at Twin Markers er de bedste på markedet, men de fungere godt til mine behov og ikke mindst scrapbudget 😀😀😀

Jeg vil lige slutte mit oplæg med at stille et spørgsmål til jer, som kommer forbi (og tak for det) Er det brugbart at jeg sætter links ind til de materialer jeg har brugt? Jeg kan ikke helt gøre om med mig selv, om det er noget jeg skal fortsætte med. Jeg startede egentlig op med det igen, da jeg tænkte at nogle måske kunne få glæde af det. Jeg kan nemlig godt huske hvor svært det var at være ny, og hele den store fantastisk kreative scrapverden stod åben for mig, med alle de nye begreber og materialer. Jeg håber i hvert fald at alle de links jeg ligger ind kan være til hjælp for nogen, men det ville være fint, lige at høre fra jer, som kigger forbi 💖 På forhånd tak og tak for at I kiggede forbi.

Kærlig hilsen 

Olivia

2 kommentarer:

  1. Skønne julekort. Ang. links. tænker at det er en god ide. Der er nok nogle som kan have brug for det :-)

    SvarSlet
  2. Jättefina julkortet!! Är så glad att jag hittade till din blogg:). Sååå mycket fint du skapar!
    Kram och må så gott!

    SvarSlet