lørdag den 5. december 2009

Sløjd på Verninge skole

Idag har jeg været til den årlige julestue, som min kreative og opfindsomme veninde Ina arrangerer. Hvert år finder hun på et eller andet kreativt vi skal lave sammen og som kan bruges til jul. I år skulle vi så lave en rude....ja...hvad er mon det? Det var såmænd en masse træ, som vi pudsede med sandpapir og samlede og satte en lille vindueskarm forneden. Meningen er så at den skal have kroge på og derefter hænges op på væggen.

På de forskellige kroge kan man så hænge julepynt og stille diverse julepynt på vindueskarmen. Efter juletid kan den så pyntes med andre ting.
Jeg ville så gerne kunne vise jer et billede nu, men jeg havde glemt mit kamera!! Øv! Heldigvis var der en frisk deltager, som tog et billede med mobilen og jeg håber at få billedet inden længe, så I kan se, hvad det er jeg snakker om.

Det var simpelthen ren nostalgi at stå i det sløjd lokale og file og save til den store guldmedalje! Vi kom til at snakke om den gang vi selv havde sløjd i skolen og hvilke ting vi ææælskede ved det. Jeg kan specielt huske den der brænder, som man kunne brænde i træet med og lave mønstre med, skrive sit navn eller navnet på den man nu var fan af. Kan I huske den? Jeg husker specielt den ufattelig flotte kaffefilter holder, som jeg lavede til min mor og brændte hendes navn i. Ihhh...hvor må det ha´været svært for min mor at finde en grimasse der kunne passe til den gave!!!

Kærlig hilsen Olivia...som synes hun er kommet lidt mere i julehumør.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en hyggelig dag.
    Jeg har købt poserne i en butik der hedder Grundstof i Vanløse, men man kan sagtens lave dem selv...

    SvarSlet
  2. Det lyder som en hyggelig dag. Du har tydeligvis ikke selv børn Pernille, for så ville du vide, at mødre ælsker den slags ting ;)Jeg har selv en tilsvarende kaffefilterholder, lavet af min søn for ca. 16 år siden og den er stadig i brug!!! Godt nok står den nu i køkkenskuffen og ikke mere på bordet. Men mine kaffefiltre er deri og den fungerer og jeg vil aldrig smide den væk. :)

    SvarSlet