søndag den 2. september 2012

Smash book???

Jeg har igennem længere tid overvejet, om jeg skulle lave en Smash bog. Da jeg imidlertid har haft nogle 8x8" chipboards liggende i lang tid og har kunnet låne en Zutter til at lave et album, så gik jeg i gang. Jeg er jo lidt af en Vintage kvinde, så derfor ser forsiden således ud: (nu må vi se, hvor længe pynten bliver siddende...lol..)



 Den første side skulle være enkel og med et lille citat. Jeg har embosset bladene med en rosa farve og det label, som sidder i midten er fra Prima.
Det papir jeg har brugt i bogen er fra Maja Design, Simple Stories, Graphic45 og kraft karton og er kørt i brunlige og cremefarvede nuancer. Desuden har jeg valgt at bruge nogle sider af overlays fra Hambly, som bare er så lækre. Ligeså har jeg brugt nogle overlays, som normalt bruges til overheads.


 Bagsiden.

Nu er jeg i gang med at finde nogle ting, som jeg kan pynte bogen med. Jeg har fundet en masse fede citater og ordsprog, som passer til det jeg vil med bogen. Derudover har jeg jo en temmelig fyldt "dimse-æske", som har en masse lækkert i sig. ;-)
Hvis du har læst med helt hertil, så må jeg også sige, at jeg er i tvivl om, hvor vidt dette rent faktisk er en Smash book?? Jeg ved godt at jeg ikke har fået lavet andet end én side, men planen er at gøre det samme, som der gøres i de Smash books jeg ser rundt omkring. Jeg har indtryk af, at der ingen regler er?? Det gør det hele lidt mere spændende!!
Tak for at du kikkede forbi og holdte ud helt hertil :-)
Kærlig hilsen Olivia

17 kommentarer:

  1. Heldigvis er det jo sådan inden for dette felt her, at man totalt selv kan bestemme, hvad man vil med sine scrap/smashting. Tror egentlig en smashbog er den slags dagbog, evt. over et bestemt emne, hvor man sætter ind, hvad man får samlet ind af sjove ting: billetter, billeder fra brochurer, bon'er og alt mulig andet og skriver notater til. Det er vel en bog man evt. laver on location og har med sig i tasken, eller man udfylder den hjemme, lige nøjagtig efter ens lyst og behov. Jeg har lavet en lille fra rejsen til Cuba, men har også en større gjort klar, kun mangler tiden ! God vind med din bog :-)

    SvarSlet
  2. Wauw hvor er det flot lavet :D

    SvarSlet
  3. Lækker bog, du har lavet. Jeg synes at det er dejligt at du har lavet en vintage smash bog! Jeg håber, at vi må se det med indhold engang.

    SvarSlet
  4. Det er vist et af "de der" spørgsmål, du ved.
    Rigtigt eller forkert ????
    Men lækker ser den ud.
    Og det gør absolut ikke noget at sætte ordet vintage, foran mange andre ord... Så hvorfor ikke =D

    SvarSlet
  5. Suk bog, du har lavet!! Vintage kan vel også "smashes" selvom det måske bliver på en lidt anderledes måde med søde citater og lækkert smådims :) Lækker bog!!

    SvarSlet
  6. Ja men Olivia, den forside slår alt, med den start kan den kun blive kanon flot, jeg håber vi må følge med i udviklingen. knus morkaren.

    SvarSlet
  7. Sikke et spændende projekt du er gået i gang med - indtil videre ser det jo rigtig godt ud.

    SvarSlet
  8. Your book looks just wonderful... gorgeous colour, and so many lovely things inside!
    Alison x

    SvarSlet
  9. Oh my lovely friend,this smash book is stunning:)I like your colors combo:ivory and brown shades:)Very elegant,gorgeous creation^_^
    Big big hug,
    Sonia

    SvarSlet
  10. Jeg ved ikke hvad man kan og ikke kan, men din bog er da super lækker. Og det bliver da en fornøjelse og kigge og lave noget i den. Og det gode ved vores hobby er.. Alt kan lade sig gøre.

    SvarSlet
  11. Mumhhhh, me lick. det er da den fedeste smash jeg har set. glæder mig til at se forsættelsen;-)

    SvarSlet
  12. Jeg har ikke forstand på smashbøger, men jeg tror da bestemt, at når det er din smash, så er det dig der bestemmer. Det er vel det, der er meningen. Om den så hedder det ene eller det andet, kan vel være ligegyldigt. Jeg tror at en smashbog er netop det Dorit skriver om i første kommentar.
    Din begyndelse er bare så superflot og lækker. Smukt pyntet med dine fine ting.
    Jeg håber, vi får lov at se mere efterhånden....
    Knus fra Annette

    SvarSlet
  13. Smuk bog, den er rigtig fin.

    SvarSlet
  14. Esse trabalho está belíssimop . Parabéns! Covido-lhe parta vir conhecer meu cantinho. Será muito bem vinda. Abraço.

    SvarSlet
  15. Super flot smashbog for selvfølgelig kan du bruge den som det. Det er din bog og din stil og det er sådan det skal være. Meget smuk....håber at vi får mere at se, når du komme videre med den:-)))
    God mandag og god arbejdslyst med smashen:-))

    SvarSlet
  16. Rigtig flot Smash-bog. Det er DIN bog, så selvfølgelig bestemmer du hvordan den skal være. :-)

    SvarSlet