fredag den 15. marts 2013

Fødselsdagskort til Eva....og et forsvundet kort.

Det er rigtig hyggeligt, at sende fødselsdagskort til alle dem i kortgruppe 1 og denne gang har Eva/Evil Eve haft fødselsdag.
Papiret er fra MME "Lost and found", som jeg bare æææælsker at bruge. (som det vil fremgå længere nede...hi hi..) Jeg har lavet en stick pin i tyrkise farver og sat den oven på nogle skeleton leaves fra WOC. Den tyrkise båndrose er fra noget rosebånd, som jeg ikke lige kan huske, hvor jeg har købt. I øverste højre hjørne har jeg brugt noget glittertape fra American Craft, fra PTW.
Den gule ramme i baggrunden er standset ud fra et stykke karton, som jeg har embosset med hvidt, blended med gule og orange distress farver og derefter standset ud med en frimærke ramme die. I højre nederste hjørne er en blå fane, som er fra en Martha Stewart punch og ovenpå sidder en stor halvperle fra WOC.

Jeg har dog også haft en træls oplevelse med at sende kort, idet kortet til Solveig ikke kom frem, da hun havde fødselsdag d. 22 februar. Jeg har endda fået af vide, at hun idag endnu ikke har fået kortet. Hold op hvor er det træls og ikke mindst super ærgerligt for Solveig. Nu vælger jeg imidlertid at vise det kort, som hun skulle have haft. 
Papiret er jo fra MME og jeg har brugt en Spellbinder die til at lave den blå ramme. Den lille guldrække af flag er fra et ark med chipboards, som er lavet i MME´s "Lost and Found" serien. De er super gode at bruge til pynt, hvis man lige mangler lidt ekstra guf på sit projekt.
 Jeg er ret vild med rosetter og har da også valgt at lave 2 stk til dette kort. De er begge standset ud med en rosette die fra MFT og det er sket i glitterkarton fra Doodle Bug. Det var en anelse stift at bøje, men det kunne godt lade sig gøre og hvis jeg selv skal sige det, så ser det super godt ud med sådan en glitter rosette. 

På bagsiden af kortet har jeg brugt en Spellbinder die, hvor jeg har stemplet med mit personlige stempel. Det er altså bare SÅ ærgerligt, at Solveig ikke har fået kortet....men måske kommer der noget en skønne dag ;-)

Tak for at I kikkede forbi og læste med helt hertil.

Kærlig hilsen Olivia

22 kommentarer:

  1. Super søde kort begge to med lækre detaljer.
    Det er så skide surt, når tingene forsvinder i posten, det er bare for ringe!
    Rigtig god weeekend.

    SvarSlet
  2. Skønne kort begge to, mange fine og flotte detaljer
    Øv når et kort ikke kommer frem.
    God weekend

    SvarSlet
  3. Hvor er det nogle fine kort i så skønne farver og med glitter. Det kan vi lide. Hvor ærgerligt, at det ikke kom frem til rette modtager. Det er øv.

    SvarSlet
  4. Så lækkere kort, fede farver og ja glitter er bare for godt:-)
    Knus Sanne

    SvarSlet
  5. Super lækre kort, Olivia, fede farver.
    Jeg har svaret dig på dit spørssmål om 3D stilletterne på min blog ;O)

    SvarSlet
  6. Tak for kortet - eller rettere, tak fordi du viser det. Det er rigtig ærgerligt at det ikke er kommet frem, men så er det godt jeg kan se det her.
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  7. Super flotte kort... er også selv vild med MME... hold op hvor ærgerligt det ikke komme frem endnu... :(

    SvarSlet
  8. Flotte kort - og det er da rigtig øv med det kort, der ikke nåede frem

    SvarSlet
  9. Super smukke kort begge to.
    God weekend.

    SvarSlet
  10. Hvor smukke kort, ærgerligt med Solvejs kort, og godt hun fik det at se her. knus morkaren.

    SvarSlet
  11. Hvor er det et par flotte kort du har lavet. Jeg glæder mig til mine nye dies kommer hjem - så skal jeg også have gang i mit glitter karton.
    Hvis du har skrevet afsender på kortet burde det da om ikke andet at komme tilbage til dig.
    Jeg er også ret vild med rosetter lige pt :)
    God weekend.
    Knus.

    SvarSlet
  12. Det er super ærgeligt, når et håndgjort kort ikke kommer frem! Hvor er de flotte begge to.!
    Jeg er også vild med rosetter og har også den die. Jeg bruger den dog ikke så ofte, for den driller mig rigtig meget. Den hopper op hele tiden, mens jeg laver den. Har du et godt fif til hvordan du bruger den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina. Tak for din kommentar ;-) Jeg ved ikke lige om dette kan hjælpe dig, men når jeg bruger de dies med mange detaljer, så bruger jeg en metalplade, som er fra Cheery Lynn og fåes hos Hobbyboden. Jeg kan ikke helt huske om jeg brugte den ved denne die, men det kan måske være en hjælp for dig. Metalpladen skal ikke ligge direkte på dien eller papiret, men blot være en del af den "sandwich" du laver af plader, inden du kører det hele igennem din Big Shot el. lign. Held og lykke med det. I tilfælde af det ikke hjælper, så kan du også bruge et scorboard til at lave dine rosetter. Det tager længere tid, men det kan lykkes ;-)

      Slet
    2. Hi hi det er slet ikke det der er problemet ; )
      Problemet er, når jeg har skåret den ud og samler den, i den runde form, hopper den op hele tiden. Jeg sætter noget tungt på den mens den tørre, men jeg kæmper alligevel med at holde den nede og sammen mod midten ; ) : )

      Slet
    3. Tak for svaret. Måske jeg skal købe en limpistol ; ) : )

      Slet
  13. waw hvor er det nogle smukke kort, du har lavet. Super lækker detaljer, som skal gemmes til senere brug:)
    Hvor er det ærgeligt at det smukke kort ikke kom frem:)

    Rigtig god weekende:)

    Knus

    SvarSlet
  14. Hi my dear friend,your cards are just gorgeous ^_^
    I like the details and the beautiful colors combo^_^
    Big hug,
    Sonia

    SvarSlet
  15. Great colours - the blue and gold looks so glamorous!
    Alison x

    SvarSlet
  16. Fantastiske kort.
    Den farvekombination er bare så lækker, og så er du god til at pynte så det lige passer - og ikke bliver for meget.
    God dag - sikkert inden døre.
    Har set mail - og får nok tid at svare engang...hihi.

    SvarSlet
  17. Så flotte kort og nogle rigtig fine farver:-)

    God aften

    SvarSlet
  18. Tak for din hyggelige kommentar hos mig. Ja iskrystallen og træet er lavet med en die. Jeg ved ikke om det går at standse ud i filt med en die fra Memory Box. De har så mange detaljer at det sommetider er svært nok at få til i kartong. Men det er vel egentlig bare at prøve...
    klem Dorte

    SvarSlet