fredag den 15. oktober 2010

"Glas" blomster

Jeg har lånt Heidis fine Melting Pot fra Rangers og det er sjovt :-) Jeg smelter Beewax og Clear UTEE i lange baner...der bruges faktisk en hel del UTEE til at lave "glas" blomster. Herunder er lidt af det, som jeg har fået lavet.

Jeg har blandt andet forsøgt mig med nogle udstandsede julestjerne fra Quickutz. Jeg forestiller mig dog at komme lidt sticklers eller flydende perler i midten af dem inden de kommer i brug.
Jeg prøvede at lægge et par billeder fra et Grapic 45 ark i UTEE og her kan du se et før og efter billede.

Jeg brugte en retropunch i noget mønstret papir og har samlet en blomst. Det kan anbefales at samle blomsten INDEN UTEE bliver kold.
Her er retro blomsten inden deb bliver samlet.

Det fede ved denne teknik er, at tingene skinner i lyset...jeg håber det kan ses nogenlunde, da det var svært at fange med kameraet.


De sidste fotos er et par fællesbilleder, som viser hvor mange ting der endte i UTEE :-)
Jeg er ikke helt afklaret med, om jeg skal anskaffe mig en Melting Pot. Jeg synes ikke den er helt nem at bruge, da det smeltede voks eller UTEE har tendens til at samle sig i "klatter". Det tror jeg dog er mest fordi jeg er uerfaren i brugen. Jeg synes også det er en ulempe, at der skal bruges så megen UTEE til at lave nogle få pynteting. Der er dog klare fordele: Det er sjovt at lege med!!! og det giver en fed vitage effekt at komme tingene i voks.
Hvad er dine erfaringer med The Melting Pot?
Jeg må lige overveje det endnu engang :-) En af de kommende dage, kommer et indlæg med billeder af de ting, som endte med voks på.............
Kærlig hilsen Olivia

1 kommentar:

  1. Jeg synes den er sjov at lege med.
    Det er rigtigt der bruges mege UTEE for at lave få blomster og sommerfugle.
    Du kan samle dine blomster med din varmepistol også efter de er blevet kolde :)
    Jeg skal se om jeg ikke kan få taget et billede af dem jeg har lavet til min blog i morgen.
    Forsat god weekend.

    SvarSlet